Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





Posts tonen met het label ronde kaarten. Alle posts tonen
Posts tonen met het label ronde kaarten. Alle posts tonen

donderdag 18 juni 2026

The magic of Christmas


Zou ik het vandaag toch bijna vergeten maar het is natuurlijk tijd voor een kerstkaart!
Je zou er bij deze tropische temperaturen niet aan denken..
Een eenvoudige ronde kaart met de kerstman van Stamperia er op.
Een paar sneeuwkristallen, wat rode hulstblaadjes en plaksteentjes ter versiering.
Natuurlijk doet deze kaart weer mee bij 52WTC

groetjes van Ank

donderdag 11 juni 2026

Met eigen foto


Vandaag laat ik weer een kaart zien die ik heb gemaakt met een eigen foto.
Voor onze wijkvereniging maak ik elk jaar een kerstkaart met eigen foto die naar de vrijwilligers en de relaties gaat en daar houden we soms wat van over.
Van de kaart met het roodborstje heb ik nog een aantal liggen en daar maak ik dan een kerstkaart mee.
Ik stans de foto uit en plakte hem dit keer op een kerstbal.
Hij is gemat op bijpassend oranje cardstock.
Hij doet weer mee met 52WTC

Groetjes van Ank

 

donderdag 14 mei 2026

Noel


Weer een ronde kaart om te laten zien.
Dit keer met een plaatje van Stamperia.
Ik heb diverse kleuren bijpassende cardstock gebruikt en een paar dennenboompjes en hertjes gestanst.
Die heb ik verhoogd opgeplakt.
Met glitterlijm het getal 25 versierd en wat dotjes op de rand gezet.
Deze kaart laat ik weer meedoen bij 52WTC

groetjes van Ank
 

zondag 10 mei 2026

Rond


Vandaag eindelijk weer eens een post van mij.
Het is een ronde kaart die ik al een tijdje terug heb gemaakt.
Momenteel komt er nog steeds niet veel uit mijn handen.
Ook het bloggen heb ik nog steeds niet echt weer opgepakt, er zijn momenteel veel andere dingen die mijn aandacht en tijd vragen.
Eén daarvan is legpuzzels van Jan van Haasteren maken, ik ben er helemaal verslaafd aan geraakt!
Ook mijn tuin slokt veel aandacht en tijd op.

groetjes van Ank 

zaterdag 11 april 2026

Veel geluk


Ik heb nog een heel stel van die oude postervellen liggen.
De afbeeldingen vind ik nog steeds erg mooi maar heel veel kun je er niet mee, ook al omdat er veel glitter op zit en de afbeeldingen groot zijn.


Ik heb de afbeelding er uit gestanst en op een blauwe stans geplakt.
Als enige versiering de tekst met de ringen.
Zo kan het bijvoorbeeld dienst doen als trouwkaart.

groetjes van Ank
 

vrijdag 3 april 2026

Dikke knuffel


Iedereen bedankt voor de beterschapswensen, vandaag gaat het al een stuk beter met mijn rug.
Ik heb bijna continue met een warmtekussen in de rug gezeten en dat werkt vrijwel altijd.
Helaas is het een van mijn zwakke plekken.

Vandaag laat ik weer een bloemenkaart zien, ik heb de smaak te pakken!
De basis is een dubbele ronde ecru kaart waarvan de bovenste is geëmbost.
Verder heel veel takjes en blaadjes.


Op deze foto kun je goed zien dat de bloemen en de blaadjes verhoogd zijn aangebracht.
Het is heerlijk om met deze mallen te werken.

Ik wens iedereen fijne Paasdagen.
Zelf ga ik tweede Paasdag naar Groningen naar mijn zoon en schoondochter en uiteraard naar Nadine.
Blij dat ik haar weer te zien krijg!!

groetjes van Ank

 

donderdag 2 april 2026

Kerstkrans

 


Ik ben nog even doorgegaan met 'bloemschikken' op deze kerstkrans.
Deze kaart laat ik weer meedoen met 52WTC
Weinig tekst dit keer want ik kan haast niet achter de computer zitten, het is me in de rug geschoten.

Fijne dag!
groetjes van Ank

donderdag 5 maart 2026

Gast designer

 


Bij 52WTC mocht ik gastdesigner zijn voor de maandelijkse uitdaging.
De opdracht is om een ronde kaart met cadeautjes er op te maken.
Uit dessinpapier heb ik een cirkel gestanst.
Daarop heb ik een geëmboste witte opleg geplakt en vervolgens de plaatjes van Craft 'O Clock er verhoogd op aangebracht.
De tekst uit goud gestanst.

Dan heb ik nog een vraagje:
Wie kan mij helpen aan de Hema stempels van Takkie en Siepie?
Ze zijn niet in de webshop te bestellen en in Zwolle helemaal uitverkocht.
Ook schijnen er stansmallen van Jip en Janneke te zijn, die ik graag zou hebben.
Wie heeft ze en kan ze missen, ik wil ze graag overnemen.
UPDATE; IK BEN INMIDDELS VOORZIEN VAN DE STEMPELS

groetjes van Ank


vrijdag 27 februari 2026

Regenboog klompen


Bij Dutch Card Lovers vragen ze een kaart met een regenboog.
Ik weet niet hoe rekbaar dat begrip is maar dit is mijn versie geworden.
Mijn oog viel op de mal van de klompen en meteen was het idee geboren.
Ik wilde die mal eens gaan gebruiken en dacht eerst aan een slimline kaart met alle klompen naast elkaar, maar dat werd te groot.
Toen werd het dus een ronde kaart.


De klompen heb ik allemaal aan elkaar geknoopt met een touwtje en vervolgens verhoogd opgeplakt.
Het is dus een echte Hollandse kaart geworden.
Je ziet bij souvenir winkels ook vaak klompen in allerlei kleuren aan een rek en daar ben ik door geïnspireerd.
Zelf werd ik er wel vrolijk van.

Ook wil ik iedereen die mij een verjaardagskaart stuurde hier even bedanken. 
Als het goed is heb ik jullie allemaal in een mailtje of via het blog bedankt maar mocht ik iemand vergeten zijn dan doe ik het hier nog een keer: Annemarie, Anita, Angélique, Carolien, Ellen, Eri, Femminde, GerJanne, Ineke, Jantine, Karien, Margreet, Marian, Marjan, Miranda, Nelleke, Trijntje, Wies en Willy, allemaal heel erg bedankt voor de mooie kaarten.
Ik ben er heel erg blij mee en vind het altijd weer een feestje om ze allemaal uit de envelop te halen!

groetjes van Ank





 

zondag 1 februari 2026

Met een strik


Bij Dutch Card Lovers  hebben ze weer een nieuwe uitdaging en daar past de kaart die ik hier laat zien heel goed bij.
Toevallig was ik hem al aan het maken toen ik de nieuwe uitdaging voorbij zag komen.
Ze willen namelijk een strik of lintje of touwtje op de kaart zien.
De dubbele basiskaart is zachtgeel en daarop een knalgele cirkel en daar weer bovenop de roze cirkel geplakt.
Het plaatje is uit een stofje gehaald.
Ik heb nog heel veel kwastjes in allerlei kleuren dus ik dacht die moet ik ook maar weer eens gebruiken.
Bovenaan een lusje om de kaart op te hangen en een strikje boven het kwastje.
Verder wat bijpassende dew drops en goudkleurige tekst.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groetjes van Ank

donderdag 1 januari 2026

Eerste post in 2026

 Allereerst wens ik iedereen een gelukkig, gezond, creatief en positief 2026!


De eerste post dit jaar is een gastdesigner kaart bij 52WTC voor de maanduitdaging.
Het moet een kaart zijn met een houten element er op.
Ik heb gekozen voor een ronde kaart waar ik een een soort van doorkijkje in heb gemaakt.
Daarachter heb ik de houten kersthanger geplakt.
Het dessinpapier heeft metallic rode sterretjes en uit metallic rood heb ik ook de tekstrand gestanst.
Nog wat houten sterretjes erbij.


Zo ziet de kaart er open geklapt uit, de hanger kan er uitgehaald worden en met een draadje in de kerstboom worden gehangen.

Fijne dag!
groetjes van Ank

zondag 21 december 2025

Kerstdorp


De afbeelding van dit gezellige kerstdorp is van Stamperia en de kleine stans waar ik het plaatje op heb geplakt heb ik verhoogd aangebracht.
Dat op de prachtige opengewerkte grote stans die ik weer op een ronde lichtblauwe kaart heb geplakt.
Wat gouden sneeuwkristalletjes en een gouden tekst maken de kaart af.

groetjes van Ank

zaterdag 29 november 2025

Rond


Vandaag laat ik jullie weer een ronde kaart zien, een favoriet model van mij.
Het schattige plaatje komt uit een oude kaart.
Een eenvoudige versierde gele opleg gestanst en voor de versiering heb ik enkel wat plakparels gebruikt.
Voor mijn gevoel heeft de kaart niet meer nodig.

groetjes van Ank

donderdag 20 november 2025

'Lassie'


Bij het zien van een schotse collie moet ik nog steeds aan de hond uit de tv serie Lassie denken.
De ouderen onder ons zullen zich dat misschien ook nog wel herinneren.
Het was begin jaren '60 voor zover ik me kan herinneren (oef ik word oud!!!)
Afijn, ik heb weer een ronde kaart gemaakt en die doet weer mee met 52WTC

groetjes van Ank

donderdag 13 november 2025

Honden


Vandaag twee min of meer dezelfde kaarten.
Zoals jullie zien ben ik weer eens voor rond gegaan!
De bloementoeven zijn van Craft'O Clock en die heb ik verhoogd opgeplakt.


Deze kaarten doen weer mee met 52WTC

Fijne dag!
groetjes van Ank



 

zondag 9 november 2025

Van onderen!


Op deze ronde kaart komt van alles uit de lucht vallen.
Ik heb weer het mooie papier 'Candy Christmas' van Stamperia gebruikt.
Het vliegtuigje en de wolken stonden op het roze achtergrondpapier en de rest heb ik uitgeknipt en verhoogd opgeplakt.

groetjes van Ank

donderdag 7 augustus 2025

Rond


Vandaag is het weer de dag voor de kerstkaarten, ook al was ik dat zelf bijna vergeten.
Gelukkig had ik deze kaart nog in mijn mapje 'niet geplaatst' staan.
Deze kaart doet weer mee met 52WTC
Helaas weet ik niet meer uit welke serie de mooie afbeelding komt, het was een los scrapvel wat ik eens gekregen had.
Ik heb het opgewerkt met allemaal die cuts die ik nog had liggen.

Gisteren was ik een dagje naar Ouwehands dierenpark in Rhenen.
Daar ben ik al wel vaker geweest maar we wilden met name de jonge panda, de jonge nevelpanters en de koala's nog eens beter proberen te fotograferen.
Met de koala's is dat heel goed gelukt, ik kreeg zelfs een vette knipoog van één van hen!


Ik heb veel foto's gemaakt maar moet die allemaal nog uitzoeken, daar was ik gisteravond veel te moe voor toen we eindelijk thuis waren.

Fijne dag!
groetjes van Ank



 

donderdag 3 juli 2025

Kerstkaart en update Lore




Ik teer nog even op de serie dieptekaarten die ik heb gemaakt. Het is te warm om op mijn hobbykamer te vertoeven. Het is een rond exemplaar dit keer en natuurlijk doe ik weer mee met 52WTC



Dan heb ik nog een update over Lore: De laatste tijd had ze erg veel problemen met haar voedingssonde, telkens als ze moest overgeven spuugde ze de sonde er onbedoeld ook uit en dat betekende elke keer extra naar het ziekenhuis om er weer een nieuwe te laten plaatsen. 

Bericht van Evelien, de moeder van Lore: 

We zijn er bijna! Nog 1 VIT chemokuur en dan hebben we er 12 gehad.

Daarna is het niet ineens klaar, nee, daarna moeten wij zeker ook nog een lange adem hebben!
Is het altijd makkelijk? Zéker niet. Vandaag merken we weer hoeveel wij al ruim een jaar inleveren. Mooi weer.. Zwembad? Natuurlijk wil Lore zwemmen, toch moet ik “nee!” verkopen. Tranen, bij Lore en bij mij, het besef dat we er nog niet zijn met inleveren. Dingen die voor kinderen zo leuk zijn, Lore kan het op dit moment niet. Qua conditie niet, qua zonkracht niet, qua energie niet!
Natuurlijk proberen wij leuke dingen te doen, maar Lore is er op dit moment niet toe in staat. Het is al heel wat dat ze de afgelopen 2 dagen niet heeft gespuugd.! Bizar dat dit dan “goede” dagen genoemd worden inmiddels…
Terug naar normaal, hoe het was voor deze diagnose, het zal er denk ik nooit meer in zitten. Er zullen altijd zorgen en angsten blijven, ook als wij straks de onderhoudsfase / thuis fase met minder zware chemobehandelingen in gaan!
Maar ik hoop en vooral ik gun Lore weer heel veel geniet momenten. Dit is de tweede zomervakantie waarin lang niet alles kan, hopelijk staan we er volgend jaar anders voor! Tot die tijd proberen we kleine geniet momenten te creëren!

Dat laatste hoop ik ook heel erg voor Lore.
Ik krijg de lay-out van deze blogpost niet goed, dat heeft te maken met het stuk gekopieerde tekst maar ik krijg het niet opgelost dus dan moet het maar zo blijven.
Groetjes van Ank



donderdag 12 juni 2025

Dieptekaart

 


En voor je er erg in hebt is het alweer donderdag, kerstkaartendonderdag wel te verstaan!
Het wordt tropisch maar daar zie je op de kerstkaarten niets van.
Ik heb nog een dieptekaart voor jullie, weer een mooie afbeelding van Stamperia als ik het me goed herinner.
Ik heb de bloementoef opgewerkt en het strikje met tekst heb ik ook in 3d opgewerkt.
Her en der wat met glitterlijm aangezet maar dat is op de foto niet goed te zien.
Deze kaart doet weer mee met 52WTC

groetjes van Ank


donderdag 5 juni 2025

Krans


Vandaag een dieptekaart met een plaatje van een krans, ook weer van Stamperia.
Een deel van de krans heb ik in 3-d opgewerkt, zoals o.a. de vogels, de bloem linksboven.
Verder met wat gouden dots versierd en bovenaan een tag gemaakt met de kerstwens.

Deze kaart doet weer mee met 52WTC
Fijne dag allemaal!
Groetjes van Ank