Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





woensdag 18 juni 2014

Kleurrijk


Beproefd model maar dan in andere kleuren.
Het dessinpapier is weer uit een Action-blok.
de stansen zijn van Marianne Design.
En verder wijst het zich zelf!

Fijne dag!

groetjes van Ank

zondag 15 juni 2014

Paris


Op reis naar Parijs in een cabriolet, dat is waar deze kaart om draait. Ik heb er een restje blauw cardstock voor gebruikt, een randje van Unique, wat papiertape (Wibra) in twee soorten en een restje jute met zilverdraad. Het plaatje heb ik ooit van internet gehaald, verder dingetjes die ik nog had liggen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groetjes van Ank

zaterdag 14 juni 2014

Stapelen


Op marktplaats heb ik tweedehands een paar mooie sets stansen van Spellbinders gekocht. Eén van deze sets heb ik gebruikt op deze kaart. De basis is een vierkante ecru kaart en daarop als eerste een stans van Marianne Design en dan de set van Spellbinders. Alle lagen zijn verhoogd aangebracht, ik doe dat met siliconenkit. Ik heb crème papier gebruikt en dat heb ik her en der met Distress inkt in de kleur Old Paper bewerkt. Het kwastje had precies de goede kleur dus die past er mooi bij. Verder een grote brad met parel van Xenos en een paar plakparels. Hier nog een detail van de kaart:


Fijn wekkend!
groetjes van Ank


dinsdag 10 juni 2014

Geniet....


Voor een ander 'beproefd recept' heb ik weer eens even wat oudere mallen opgezocht en daarmee deze kaart gemaakt. Het dessinpapier is uit een oud blok van de Action. Op de ovale stans heb ik diverse stempels gebruikt, de twee met tekst zijn van MD. Verder wijst alles zich zelf wel, denk ik.

groetjes van Ank

zondag 8 juni 2014

Beproefd 'recept'


Hallo allemaal, daar ben ik weer eens even, ik heb veel te weinig tijd momenteel voor de kaartenhobby maar af en toe maak ik nog wel wat. Ook probeer ik jullie wel te volgen maar van reageren komt het niet altijd. Ik heb een nieuwe volger die ik van harte welkom wil heten, ik hoop dat je hier wat inspiratie vindt. Deze kaart heb ik gemaakt volgens beproefd recept, daarmee bedoel ik dat ik er eerder een paar zo heb gemaakt, snel klaar en toch een aardig resultaat!

groetjes van Ank

vrijdag 30 mei 2014

Zomaar


Eigenlijk was bij deze achtergrond de inkt teveel doorgelopen maar ik vond de kleuren wel erg mooi geworden en dus wilde ik het toch gebruiken. ik had nog wat stanjes in de juiste kleuren liggen, washitape er bij, een oranje brad en een tekststempeltje, en weer een kaart klaar! 

groetjes van Ank

donderdag 29 mei 2014

Dream.......Create


In dezelfde serie ben ik nog even verder gegaan want ik vind het wel een erg leuke techniek. deze keer heb ik een embossingmal met swirls gebruikt. Twee kleuren distress inkt nl. Crushed Olive en shaded Lilac. De tekststempel heb ik eens op marktplaats gekocht en dus weet ik niet van wie die is. Ik had nog papier in precies de goede kleuren liggen, het lila papier heeft een reliëf. Vier dewdrops in de goede kleur erbij en daar heb ik het bij gelaten, vond het anders te druk worden.

groetjes van Ank

vrijdag 23 mei 2014

Stempelen met embossingfolders


Bij Anneke zag ik deze leuke techniek en die moest ik natuurlijk meteen even uitproberen. Het is niet helemaal zo goed gelukt want ik had geen aquarelpapier en dus is de verf her en der wat meer uitgelopen. Maar ik vond het toch mooi genoeg om te gebruiken voor wat kaartjes. Deze twee zijn smal en vrijwel hetzelfde maar dan met andere kleuren. De roze/oranje is gemaakt met een embossingfolder met rondjes en de andere met vierkantjes. De stempels zijn met zwarte inkt gezet.


Bij deze derde kaart had ik weer ander papier gebruikt en daar is de inkt nog meer doorgelopen. het deed me zelf direct aan een bladerdak van een boom denken, waar de zon doorheen komt. De bladstempel en de tekst heb ik met bruine inkt gestempeld. De rand is ook donkerbruin ook al lijkt het hier wel zwart. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groetjes van Ank


woensdag 21 mei 2014

Rietjes


Het leuke washitape had ik al eens bij de Hema gekocht maar laatst zag ik er de rietjes van met hetzelfde motief en toen dacht ik dat ik die ook wel leuk op een kaart zou kunnen gebruiken. Ik ben met het sterrenthema bezig gegaan en dit is het geworden. De kleuren zijn in werkelijkheid iets minder fel.
Ik weet niet waar het aan ligt maar er zijn alweer volgers weggelopen, jammer! Degenen die me trouw blijven: dank daarvoor!

Fijne dag!
groetjes van Ank

dinsdag 20 mei 2014

Beterschap


Met deze kaart heb ik allemaal restjes opgemaakt. Het dessinpapier komt uit een oud blok van de Action. Daaroverheen heb ik links en rechts tweekleurig washitape geplakt en tape met een paars met wit motiefje achter het restje bloemetjeskant. De witte rand heb ik eens gekregen. De tekst heb ik met een MD stans gemaakt. Bijpassende bloementoef en wat strass sterretjes maken het geheel compleet.

groetjes van Ank