Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





vrijdag 2 april 2021

Boekenlegger

 


Bij Dutch Card Lovers vragen ze een boekenlegger te maken.
Nu lees ik geen boeken meer, vroeger wel, toen verslond ik boeken maar sinds ik fibromyalgie kreeg tientallen jaren geleden, kan ik mij niet meer voldoende concentreren met lezen. Daardoor ben ik na een paar bladzijden de draad al weer kwijt, heel frustrerend. Inmiddels ben ik er wel aan gewend en zijn er andere hobbys voor in de plaats gekomen.

De boekenlegger die ik heb gemaakt is geïnspireerd op het boek Waterschapsheuvel van Richard Adams. Ook heb ik de film een paar keer gezien, zeer natuurgetrouw zoals het gedrag van konijnen is neergezet. Zelf heb ik al vele tientallen jaren konijnen zowel in huis als buiten. Ik heb de dieren zoals een ander een hond of een kat heeft. Ze hebben veel ruimte, zijn gecastreerd/gesteriliseerd en ik ga ermee naar de dierenarts indien nodig. Al mijn dieren kwamen/komen uit de opvang of slechte leefsituaties.

De boekenlegger heb ik helemaal met distress inkt gemaakt. De achtergrond is gesponst en de stempels zijn ermee afgedrukt. Voor de grond gebruikte ik de kleuren: Peeled Paint en Forest  Moss. Voor de lucht gebruikte ik Speckled Egg en Faded Jeans De plantjes op de voorgrond en de omlijsting zijn gedaan met Pine Needles. Wat witte stipjes met de Posca pen en bijpassende lintjes in groen en bruin en dat was het wel.

Ik lees weer heel graag wat jullie er van vinden.
Fijn paasweekend!

groetjes van Ank



23 opmerkingen:

Marjan zei

Ja, jouw konijnen gaan je echt aan het hart, ik zie ze weleens voorbij komen op FB, erg leuk! Ank, je boekenlegger is echt een plaatje!! Heel mooi gemaakt dit landschapje met de mooie overgangen en stempels. Er zit echt diepte in, supermooi!! Fijn dat je weer meedoet met DCL, dank je wel.
Jammer dat je geen boeken meer kunt lezen, maar de andere twee hobby's geven je minstens zoveel.

!neke zei

Prachtige boekenlegger!!!!
Leuk je passie voor konijnen ....
Vind alle dieren top , maar ik ben een hondenmens !
Heb sinds kort een kleine teckel erbij !!!
En dan hebben we nog een boomer= kruising .
Hij is al 13 maar in top conditie !
Fijn weekend !
groeten Ineke

Laurespage zei

Wat een prachtige boekenlegger. Helemaal TOP.
Groetjes, laurette

Henriët zei

Prachtige boekenlegger. Ik had de bijbehorende titel al geraden voordat ik de tekst las. Prachtig sfeertje heb je weten neer te zetten.
Groetjes van Henriët

Eri zei

Wow, wat een geweldig leuke boekenlegger, je hebt er een prachtig tafereeltje op gemaakt!
Groetjes, Eri

jackelien zei

Hoi
Wat een mooie boekenlegger heb je gemaakt.
Groetjes Jackelien

Ellen zei

Wat een geweldig mooie boekenlegger Ank, een ode aan jouw konijnen!
Prachtig zoals je het landschap heel realistisch weergegeven hebt.
Dank je wel voor je deelname aan DCL.
Groetjes Ellen

GerJanne zei

Ik vind hem helemaal geweldig! Wat mooi gedaan.
Mooi dat je zo positief bent. Je moet veel inleveren door de fybromyalgie, maar zoekt er andere dingen voor in de plaats. En wat leuk dat je konijnen hebt in en om je huis.

Anita van Deur zei

Prachtige boeklegger Ank, ook ik lees niet meer vroeger verslond ik boeken en als jij al 10 jaar geen boek meer lezen. Wel fijn dat we andere hobbys hebben.

Elly zei

Wat is je boekenlegger prachtig zeg.
Konijnen zijn heel leuk, vroeger had mijn vader vlaamse reuzen, en mijn dochter heeft nu een Duitse reus in huis, ook zo leuk, hij is nog groter dan onze hond en nog zindelijk ook.
Groetjes Elly

Els zei

Wat een pracht boekenlegger en mooi met de bomen en konijnen.
Jammer dat het lezen niet meer zo goed gaat, maar je geniet van je andere hobby's.
Wat ontzettend lief dat je verzorging op je neemt van konijnen uit een opvang/slechte leefsituatie.
Fijne paasdagen en groetjes, Els

Hobby Hoogland zei

Wat een pracht deze boeken legger wat mooi neergezet alles.
Leuk met de konijntjes op de voorgrond.
groetjes Marjan.

Trudy zei

Prachtige boekenlegger heb je gemaakt! Jammer dat je niet meer kan lezen, een luisterboek is misschien wat voor je terwijl je zit te knutselen.
Groetjes Trudy

Ina ( Frysk Famke ) zei

Prachtig Ank,

Ook ik ben een groot hart voor dieren.
Bijna alle dieren...zelf nog een kat met vele
vriendjes die allemaal onze tuin weten te vinden.
Gezellig met zijn allen zonnen en spelen.

Ik herken wat je zegt over de fibro, echt lezen ho maar en na een week werken wat nog steeds gaat dankzij een begripvolle werkgever kom ik soms zelfs niet meer op woorden...het is zo al het is en geniet van de dingen
die wel kunnen.

Goed weekend en fijne paasdagen.

Groetnis Ina

carla zei

Wat heb je dit prachtig gemaakt met hele mooie stempels.
Groetjes,
Carla

Nicole Parmentier zei

Wat een pracht van een boekenlegger Ank! Konijnen zijn ook zo leuk, ik snap helemaal je liefde voor deze diertjes. Ik heb het boek niet gelezen maar de film Waterschapsheuvel wel gezien en kan me nog herinneren dat ik het niet droog gehouden heb in de bioskoop. Het lijkt me inderdaad heel zuur dat je niet meer kunt lezen, hopelijk kun je nog wel genieten van luisterboeken. Bedankt in ieder geval voor deze mooie bijdrage aan de DCL challenge.

Trijntje zei

Wat een geweldig leuke boekenlegger.erg mooi samengesteld met deze leuke stempeltjes .De achtergrond is ook prachtig.Een topper,. Groeten Trijntje

Marja Sch zei

Wat een schitterende boeklegger heb je gemaakt met deze leuke lavinia stempels. Echt heel mooi. Groetjes Marja

Bernadet zei

Wat een prachtige boekenlegger Ank!

Freubelmina zei

Wat een gave boekenlegger maakte je Ank, zo sfeervol en mooi...knap hoor,
Wij hebben 1 konijn gehad en die is 12 jaar geworden, was ook zo’n lieverd en zo tam, had ook veel ruimte en we speelden elke dag met hem...was ook een soort hond voor ons! We hadden er veel verdriet van toen hij in moest slapen.
Lieve groetjes xx

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een hele mooie boekenlegger! En ja, ik zie goed waar je de inspiratie vandaan hebt. Volgens mij is dat ook op tv geweest! Maar dat is al lang geleden.. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

anja curvers zei

Wow wat een plaatje zeg heel erg mooi gedaan en ja waterschapsheuvel zo'n mooi boek en ontroerend verhaal heb de film ook gezien. Leuk dat je meedoet bij DCL.

Angélique zei

Zo mooi! Ik zou er bijna een boek door pakken, prachtig gedaan!