Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





woensdag 26 januari 2022

Wintervogel

 


Bij het blog van DCL vragen ze een wintervogel.
Daarvoor heb ik de mal van de pauw maar weer eens tevoorschijn gehaald.
Ik heb er een slimline kaart mee gemaakt.
Het dessinpapier is van Stamperia.
De pauw heb ik beplakt met allemaal bling bling die net als de pauw zelf bij ander licht een andere kleur geven.


Op de achtergrond heb ik grote gestanste sneeuwkristallen geplakt en ook wat kleintjes van 'parelmoer'.
Verder nog wat sneeuwvlokjes gemaakt.
Ook de binnenkant heb ik versierd.


Inmiddels is mijn huid genezen van de brandplekken en wondjes die ik van de bestralingen had overgehouden.
Maandag a.s. gaat het 'echte werk' gebeuren dan krijg ik mijn eerste chemokuur.
Tjonge wat zie ik daar tegenop!!
Overmorgen ga ik met mijn zoon een pruik uitzoeken die ik dan kan reserveren voor als ik hem nodig heb, want ik ga proberen met hoofdkoeling te voorkomen dat mijn haar volledig gaat uitvallen.
Maar ik vind het allemaal heel moeilijk te verstouwen hoor, het is allemaal zo confronterend.
Maandag vooraf aan de chemo laat ik eerst mijn haar nog goed kort knippen zodat wanneer het uitvalt het niet van die grote plukken zijn.
Ook ontving ik vandaag mijn bestelde chemomutsje.
Duimen jullie voor me dat het allemaal mee gaat vallen en ik niet zo heel ziek ga worden?

groetjes van Ank





19 opmerkingen:

Freubelmina zei

Ach lieve Ank, wat heb ik met je te doen meid! Echt ontzettend veel sterkte en ik ga een kaarsje voor je branden!
Je kaartje is echt schitterend, de Pauw is sowieso al een mooie vogel maar jij maakte er wel een echte knapperd van.
Veel liefs xx

Je@net zei

Wat een pracht van een winterkaart heb je gemaakt.
Een heftige periode, Ank en ik wens je dan ook heel veel kracht en sterkte!

Anita van Deur zei

Wauw en wauw wat een schitterende kaart Ank hij is zo mooi, wat een werk al die steentjes plakken. Komt nu wel heel dicht bij voor je de chemotherapie. Ik ga voor je duimen en de Lourdes kaars aan zetten. Sterkte Ank

Irene zei

Oooh Ank wat een prachtige pauw is dit, net écht!
Heftig is het dus dat je er tegen op ziet is héél begrijpelijk! Ik duim dat je er niet al te naar van zult zijn, is per persoon verschillend heb ik wel begrepen. Je zult blij zijn met het mutsje want zo'n kaal bolletje is héél koud om te slapen.
Heel veel sterkte, koppie op!
XxIrene

Angélique zei

O Ank, wat een vreselijk zware periode is dit voor je, maar laat je niet klein krijgen hoor! Natuurlijk duim ik mee voor een goede afloop.
Je kaart vind ik prachtig, je hebt de pauw zo mooi gemaakt! Het dp past er perfect bij.

!neke zei

Oeps Ank , kaart prachtig en de rest heftig !!!!
Heel veel sterkte !!! helaas hebben wij hier ook mee te maken , morgen wordt onze zoon 52 , vandaag net thuis uit het ziekenhuis!!!
Wel al twee jaar ziek...... nu weer aan de tumorremmers ...
begrijp dat alles niet te bevatten is...het is een rolercoaster !!!
Heel veel sterkte !!!!!
Groeten Ineke

Margreet zei

Wat een prachtige staart heeft jouw pauw! Mooie kaart met als extraatje ook een fraaie binnenkant.
Fijn dat je huid weer genezen is van de bestralingen. Ik kan me voorstellen dat je tegen de chemo opziet. Iedereen reageert daar ook weer verschillend op. Heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee, maar ik wens jou heel veel kracht en succes. Ik ga keihard voor je duimen!!
xxx Margreet

Trijntje zei

Hoi Ank. Wat heb je een prachtige kaart gemaakt met deze mooie Pauw. Je hebt de Pauw supermooi beplakt. Het is een heel mooi effect.. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Het is zeker spannend. Fijn dat je zoon met je meegaat voor het uitzoeken van een pruik die je eventueel nodig zou hebben. Ik wens je alle goeds en denk aan je. Groeten Trijntje

Eri zei

Oh, wat een schitterende kaart met de bling, bling pauw!
Wat een spannende en moeilijke tijd ga je tegemoet, ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen! Ik denk aan je, en ga voor je duimen!
Groetjes, Eri

Nicole Parmentier zei

oh Ank ik ga keihard voor je duimen dat het allemaal mee zal vallen. Het klinkt allemaal zo beangstigend, ik kan me zo voorstellen hoe je hier als een berg tegenop ziet...
Je kaart vind ik prachtig, je hebt deze pauw echt laten 'shinen'. Dankjewel voor het meedoen met de DCL challenge en heel veel liefs en sterkte!

Elly zei

Echt een prachtige kaart zeg heb je gemaakt!
Ik ga ontzettend hard voor je duimen, ik was toen met mijn schoonzus meegeweest vorig jaar een pruik uitzoeken...er vielen even wat traantjes toen haar haar eraf ging om de pruik te passen. En ze had echt een mooi hoofd ervoor, gek maar dat was wel.
Daarna hebben we ook gewoon gelachen, en vond ik het speciaal dat ik erbij mocht zijn. De pruik was erg mooi, ze heeft hem heel weinig gedragen, had meer een mutsje op, vond ik ook knap van haar.
Fijn dat je huid wat genezen is, en hopend gaat de bestralingen meevallen.
Heel veel sterkte.
Groetjes Elly

Caroline Cards zei

Wauw dit is een prachtige kaart met de bling bling pauwenstaart.
Ik zal zeker voor je duimen en hoop dat je niet al te ziek wordt! Heel veel sterkte met alles en een dikke knuffel!!
groetjes, Caroline

bolletjelucky.blogspot.com zei

Natuurlijk zie je tegen de chemo op Ank, het is ook heel confronterend en heftig allemaal. Wat knap dat je al zo vooruit denkt. Ik ga voor je duimen dat het allemaal mee gaat vallen en ik brand een kaarsje voor je a.s maandag. Nu even over je pauw, wat heb je dat prachtig gedaan. Zo mooi die bling-bling en precies de kleuren. Ik ben er helemaal verliefd op.
Lieve groetjes Miranda

Wies zei

Prachtige kaart. Deze pauw heeft wel hele mooie veren om mee te pronken.
Bedankt voor je reacties op mijn blog.
En ik wens je veel strekte met de chemo a.s. maandag en hoop met je mee dat de bijwerkingen meevallen.
Groetjes, Wies

GerJanne zei

Oh Ank, wat ontzettend spannend voor je. Ik kan me zo voorstellen dat je er tegenop ziet. Alles voor het goede doel, maar het is een harde dobber!
Zo lief dat je nog zin en tijd had om Nelleke een kaart te sturen.
Ik zat er bij toen ze hem openmaakte. Het deed haar echt wat!
Deze kaart is ook weer prachtig!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Wat een prachtige pauw op je kaart, heel erg mooi gedaan, leuk dat je meedoet bij DCL! En veel veel sterkte voor de tijd die gaat komen 🌺🍀

Nancy Soetaert zei

wat een prachtige kaart Ank, letterlijk en figuurlijk schitterend met die pauw!
Je hebt een zware behandeling voor de boeg, ik hoop dat alles goed en zonder veel bijwerkingen verloopt. GOed om nu al een pruik te gaan kiezen, en fijn dat je niet alleen moet gaan.
Ik wens je het aller-allerbeste voor de komende behandelingen!
lieve groeten
Nancy

Antjes kaartcreaties zei

Wat een prachtige kaart met de pauw Ank.
Schitterend hoe je de pauw laat pronken op je kaart.
Zoals alle dames zal ik ook voor je duimen dat de chemo mee zal vallen en wat fijn dat je zoon met je meegaat bij het uitzoeken van een pruik.
Heel veel sterkte de komende tijd!
Groetjes Antje

Cornelie zei

Je wintervogel is een plaatje!! wat heb je die staart mooi gemaakt, wauw!