Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





vrijdag 4 oktober 2024

Ecoprinting


Bij M@rjan zag ik een voor mij nieuwe techniek voor kaarten maken,  nl. eco printen.
Het sprak me heel erg aan en ik ben het meteen ook gaan proberen nadat ik de tutorial had bekeken.
Het blijkt allemaal minder ingewikkeld dan je zou vermoeden.
Bij mij werden de eerste afdrukken veel lichter dan bij haar maar ik had geen ijzerwater wat lang gestaan had, misschien dat dat de oorzaak was. 
Bij een tweede poging werden de afdrukken al weer veel donkerder maar die komen in een volgende post.
Op de eerste kaart is het geel/groene een afdruk van Gulden Roede blad samen met varen blaadjes.


De tweede kaart is een combinatie van rozenblad (links) daaronder de bloem van Pitrus.
Rechtsboven is geranium en daaronder weer een varenblad.
Ik vond beiden wel geschikt voor condoleancekaarten.
Het is heel veel uitproberen, sommige blaadjes geven totaal geen afdruk, anderen heel zwart.
In ieder geval is het niet zo dat en paars blad ook een paarse afdruk geeft.
Je kunt wel een hele stapel ineens maken, als je ze maar goed samenbindt.
Erg leuk om te doen.

Fijne dag!
groetjes van Ank


 

Geen opmerkingen: