Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





vrijdag 17 mei 2024

Zieke Lore


Vandaag heb ik een heel verhaal voor jullie en ik hoop dat jullie de moeite nemen om het te lezen.
Het gaat over Lore, een voormalig buurmeisje van me.
Ze is 7 jaar en sinds een dikke maand is duidelijk dat ze een zeer agressieve spiertumor in haar hoofd heeft waardoor haar gezichtje halfzijdig verlamd dreigt te worden, het hangt aan één kant.
Bovendien heeft ze uitzaaiingen in de longen.
Ze heeft al een zware chemokuur achter de rug en zal er nog meer moeten ondergaan om de tumor hopelijk te laten krimpen zodat de zenuwen in haar gezicht weer kunnen herstellen en de uitzaaiingen hopelijk verdwijnen.
Misschien moet ze nog geopereerd worden, dat is allemaal nog niet duidelijk.
Haar prachtige lange haren zijn afgeknipt en inmiddels is ze al kaal.
Ze is flink ziek geweest van de eerste chemokuur  maar zit nu in de herstelfase daarvan en dan blijkt de veerkracht van een kind, ze is zelfs al weer een dagje naar school geweest.
Komende week wordt ze opgenomen voor de tweede zware kuur.
Lore is gek op pandaberen, vandaar dat ik deze kaart voor haar heb gemaakt.
Ook houdt ze erg van knutselen (een kind naar mijn hart).

Wat me nu zo leuk lijkt is als jullie ook een kaart aan haar gaan sturen.
Je kunt bij mij het adres aanvragen, email in mijn profiel.
Het zal dan een verrassing zijn want ik heb dit niet met haar moeder overlegd.
Ik hoop dat jullie mij willen meehelpen dit kleine maar flinke meiske door deze moeilijke tijd heen te helpen.
Ik weet uit ervaring dat het steeds moeilijker wordt naarmate de kuren elkaar opvolgen en voor zo'n jong kind is dit eigenlijk niet te doen maar ze heeft geen keuze.

Dank voor jullie aandacht!
groetjes van Ank


 

22 opmerkingen:

Margreet zei

Ik ga haar zeker een kaart sturen, Ank.
Wil je mij haar adres mailen?
Fijn weekend.
xxx Margreet

Trijntje zei

Wat heb je een prachtige kaart voor de kleine Lore gemaakt. Prachtige met deze mooie pandabeer. Een heel mooi en goed idee van je om haar te verassen met eigengemaakte kaarten. Helaas lukt het mij op dit moment niet… wij zijn onderweg en komen voorlopig nog niet thuis. Ik zal het onthouden en als we weer thuis zijn zal ik je mailen…. Hopelijk krijg je een goede respons op deze oproep. He5 is heel triest voor haarden haar familie… ze is nog zo jong. Groeten Trijntje

Angélique zei

O, wat een vreselijk verhaal! Mailtje komt er direct aan.
Je hebt een heel leuke kaart voor Lore gemaakt met haar lievelingsdier.

!neke zei

Ga ik sturen , moet die naar jou en jij stuurt door ?
groeten Ineke

Marjolijn van Elsberg zei

Wat zijn dat toch trieste dingen, 7 jaar en zo ziek. Ik ga er even over nadenken Ank want ik heb nog een hoop te doen maar ik ga proberen mijn best te doen en dan vraag ik je om het adres. jouw kaartje is een feestje hoe leuk met de bamboe!

Nelleke zei

Poeh zeg, wat een verhaal. Dat raakt me. Als je volwassen bent is het al erg, maar als kind zo ziek zijn is vreselijk. Wat een leuke kaart maakte je voor haar, zo lief met die pandabeer. Ik ga kijken of ik wat kan maken voor haar. Groetjes Nelleke

GerJanne zei

Hoi Ank,
wat een verhaal! Zo spannend voor haar en haar ouders! Hier ook zo'n verhaal, maar dan helemaal in het begin stadium, zonder uitslag nog. Ook een jong iemand. Jouw kaart is super gaaf! Wat leuk als je wet dat ze van Panda's houdt! Perfect met die 'bamboe'....

GerJanne zei

P.s. Suus heet eigenlijk Suzanna en komt uit Rusland, maar wij noemen haar allemaal Suus...

Henriët zei

Wat maakte een mooie kaart voor Lore. Ze heeft nog een lange weg te gaan.
Wat lief dat je hebt bedacht om iedereen een kaart te laten sturen. Dat ga ik ook zeker doen!
Groetjes van Henriët

Eri zei

Wat een gave kaart heb je voor Lore gemaakt met die leuke panda tussen de bamboestengels! Dit zal haar zeker goed doen nu ze zo ziek is. Lieve actie van jou, ik stuur je een mail!
Groetjes, Eri

bolletjelucky.blogspot.com zei

He Ank, wat een prachtige pandakaart heb je voor Lore gemaakt. Superleuk. Ik stuur je meteen een mail voor haar adres.
Lieve groetjes Miranda

Marjolijn van Elsberg zei

Inmiddels ligt het kaartje klaar, zelfs met een toegevoegde Panda erbij.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje voor Lore natuurlijk krijgt ze een kaartje
geef het adres maar
groetjes ellen

marian zei

Wat een prachtige kaart heb je voor haar gemaakt. Het is zeker verschrikkelijk voor zo'n jong meisje. Ik ga je ook mailen voor haar adres hoor. Veel kaarten zal ze zeker leuk vinden.
Groetjes van Marian.

Nancy zei

Hey Ank,
Wat een triest verhaal maar wat mooi dat je dit voor haar doet... Mooie kaart maakte je voor haar. Heb de pandaberen ook...
Ik ga je een mailtje sturen... Sta nog veel projecten achter maar een van de volgende weken, stuur ik haar zeker een padakaart...
Liefs,
Nancy

Caroline Cards zei

Wat heftig voor Lore, maar jouw prachtige kaart zal een steun voor haar zijn. Je mag mij ook het adres mailen!
Groetjes, Caroline

Femminde zei

Oh wat heftig voor Lore!! En wat een mooie kaart om haar op te vrolijken.
Ga je nog mailen.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Wies zei

Wat een leuke kaart heb je voor Lore gemaakt. Ik stuur je een berichtje.

alma.heijenk@gmail.com zei

och wat een verhaal, mooi dat er al zoveel kaarten gestuurd zijn maar er kunnen er nog meer bij.
groetjes Alma

Willy’s Creations zei

Hoi Ank…wil haar graag een kaart sturen..wat heftig allemaal ..zit nu in Portugal….woensdag ben ik weer thuis..volgens mij heb ik nog een panda plaatje🇵🇹🌞.

Groetjes,Willy

Daphne zei

Hoi Ank.
Ik heb je net een mailtje gestuurd.
En..... ben volger geworden van je blog, want dat was ik nog helemaal niet zag ik.
Fijn weekend, groet, Daphne Coers

Lia zei

Omdat we met vakantie waren zie ik je verhaal over Lore nu pas en het grijpt me ontzettend aan. Ik hoop zo dat de behandelingen aanslaan en dat ze weer beter gaat worden.
Ik stuur haar graag een kaart, dus ik stuur je een email.
Dank je wel voor het delen van dit verhaal.
Lia xx