Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





donderdag 11 juli 2024

Kerst en update Lore

 Zoals de meesten van jullie wel weten word ik nog steeds behandeld vanwege de borstkanker die ik heb gehad. De behandeling bestaat uit het dagelijks innemen van hormoontabletten met de nodige vervelende bijwerkingen. Ook krijg ik halfjaarlijks een infuus tegen botontkalking en daar word ik altijd behoorlijk ziek van. In het begin zelfs met 40 graden koorts en ik heb hevige pijnen in botten en spieren. Afgelopen week was het weer zover, gelukkig dit keer geen hoge koorts maar wel doodmoe en veel pijn. Het begint weer wat beter te gaan maar dat was de reden dat jullie me weinig hebben gezien de afgelopen week.

Dan mijn kaart voor 52WTC waar ik natuurlijk weer aan mee doe.
Het is een kaart met Tilda plaatjes geworden.
Een gemakkelijke en vlugge kaart want veel energie is er nog niet.


Dan een update over Lore.
Tot mijn grote verrassing stond ze afgelopen dinsdag ineens samen met haar moeder bij mij voor de deur.
Ze moesten in Zwolle zijn en hadden bedacht om even bij mij langs te gaan om te vertellen hoe het gaat maar vooral om te bedanken voor al die mooie kaarten die ze vrijwel dagelijks ontvangt, en of ik dat ook maar over wilde brengen aan jullie, nou bij deze dan.
Ze is er heel erg blij mee en vindt het telkens weer een verrassing om de enveloppen open te maken.
Ze hangen de kaarten allemaal op aan een slinger.

Ze heeft pas een aantal scans ondergaan. Haar tumor is wat kleiner geworden en haar gezichtshelft hangt ook veel minder maar de uitzaaiingen in de longen zitten er nog wel.
Ze moet sowieso nog 5 chemokuren dus voorlopig is ze daar nog zeker niet klaar mee.
Na een kwartiertje was ze doodmoe en wilde ze naar huis.
Later hoorde ik dat ze (weer) hoge koorts had gekregen en dus nu weer in het ziekenhuis in Deventer ligt.
Inmiddels vaste prik geworden in de tweede week na de chemo.
Jullie vroegen naar haar verjaardag, die weet ik niet precies maar ze is in februari jarig.
Ook vroegen jullie naar broertjes of zusjes: Ze heeft een grotere (half)zus Nora Buurma (4e klas middelbare school)en een groter broertje Luca (net 10 jaar geworden).
Ook werd er gevraagd naar andere interesses van Lore.
Ze houdt van dingen maken, stempelen, kleuren, knippen en plakken enz.
Haar lievelingskleur is paars.
Zo dat is alle informatie die ik heb!


groetjes van Ank


23 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat vervelend dat je je steeds zo beroerd voelt na de hormoonkuren ik hoop dat je klachten snel weer minder worden.
wat knap dat je ondank dat toch een kaartje laat zien vandaag met leuke papier en plaatje en leuke details
wat lief dat Lore met haar moeder langs kwam, ik hoop dat ze nog steeds kaartjes blijft krijgen
groetjes ellen

Elly zei

Een mooie kaart heb je gemaakt.
Poeh jullie moeten maar veel doorstaan XXX Veel sterkte en kracht voor iedereen
Groetjes Elly

Je@net zei

Mooie kerstaart heb je gemaakt, Ank.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt!

Trijntje zei

Je hebt een mooie snelle kerstkaart gemaakt met deze leuke materialen. Fijn dat je weer opknapt. Het is raar spul wat je toegediend krijgt…. Maar het houdt je op de been… veel sterkte nog. Fijn dat de kaarten bij Lore in de smaak vallen heb je leuk georganiseerd.. maar het is zo triest voor dit kleine meisjes en haar ouders wat moeten ze wat doorstaan . . Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Groeten Trijntje

Anita van Deur zei

Mooie kerstkaart laat je zien vind de haas zo mooi. Heel veel sterkte voor jullie beide.

Eri zei

Een leuke kaart Ank, die je laat zien ondanks dat het wat minder ging afgelopen week. Heel naar dat je nog steeds bijwerkingen hebt van die hormoonbehandelingen. Veel beterschap.
Wat leuk dat Lore en haar Moeder even bij je op bezoek zijn geweest, en dat ze je actie van kaarten sturen zo waarderen, en jij af en toe een update stuurt! Binnenkort gaat er weer een naar haar toe!
Groetjes, Eri

Marjan zei

Het valt niet mee, Ank. je weet dat nodig is, maar leuk...nee. Je bent sterk, dat is zeker!
Je kaart vind ik mooi, het tafereel is mooi samengesteld! Zo toch even fijn met de hobby bezig geweest.

Erg leuk dat Loren en haar moeder bij je zijn geweest. Wat een zware weg te gaan voor dat meisje toch, echt heel moeilijk voor het hele gezin. Fijn dat ze zo geniet van alle kaartjes die gestuurd worden door ons.

Hou je taai, Ank! X

Lia zei

Snelle kaart, maar wel heel leuk: Tilda plaatjes blijven mooi!
En dank je wel voor de updates over jezelf en Lore. Wat fijn, dat we haar met een kaart een geluksmomentje bezorgen! Hopelijk blijven de berichten posotief, ook voor jou!
Sterkte met alles,
Lia xx

Marijke zei

Een mooi kaartje heb je gemaakt! Leuk met die Tilda plaatjes! en ik wens je heel veel sterkte met de chemokuren. Altijd heel naar om te ondergaan! Gezellig dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke

marian zei

Wat een leuke kerstkaart heb je weer gemaakt met dat konijn van Tilda. Fijn dat je ons op de hoogte houd van het nieuws in verband met Lore,leuk dat ze nog even langs kwam. Veel sterkte voor jullie allebei met de akelige bijwerkingen.
Groetjes van Marian.

Angélique zei

Zo naar dat je zoveel last hebt van bijwerkingen en dan nog dat hare infuus erbij...
En Lore heeft het ook al zo zwaar. Lief dat ze met haar moeder bij je langskwam.
Je kerstkaart is leuk met die engelhaas.

Margreet zei

Een vlugge, maar wel leuke kaart, Ank.
Wat vervelend dat je zo'n last hebt van die hormoonbehandelingen. Hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Wat superleuk dat Lore en haar moeder ineens voor de deur stonden. En het feit dat ze zo blij is met alle kaarten stimuleert om te blijven sturen. Ze heeft nog een lange weg te gaan.
xxx Margreet

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ach wat jammer dat je van de week ook weer zo naar was van de behandeling Ank. Ook de behandeling van die rotziekte is zeker geen pretje. Zie ook maar weer bij Lore, leuk om wat meer over andere interesses te lezen maar erg dat ze steeds zo ziek wordt. Leuk dat ze even op bezoek kwamen bij je.
Deze kaart met spulletjes van Tilda is ook weer leuk, mooie warme kleuren zijn het. Dank je wel voor de update en zelf ook sterkte hoor.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Caroline Cards zei

Wat enorm balen voor je dat je elke keer zoveel narigheid ondervindt van de behandeling. Leuk dat Lore bij je op bezoek kwam en fijn dat ze zo kan genieten van de kaarten die ze krijgt.
Je maakte een mooie kerstkaart met heel leuke afbeelding.
Groetjes, Caroline

Henriët zei

Leuke kerstkaart heb je gemaakt. Fijn dat het toch nog lukte ondanks dat je je niet goed voelde. Hopelijk knap je snel weer op!
Groetjes van Henriët

Marjolijn van Elsberg zei

Ach zo sneu dat meisje. Wat moeten die zieke kinderen toch veel doorstaan en ondergaan. Wat zullen die ouders zich ook machteloos voelen.

En dan, ja hoor, Tilda!!! Ik ben nog steeds niet toegekomen aan de poppen.
Maar jouw kaartje is weer super Ank!

GerJanne zei

Altijd naar, die behandelingen. Je weet wat je te wachten staat. Aan de ene kant fijn en aan de andere kant ga je er dan waarschijnlijk wel tegenop zien.
Je weet waar je het voor doet, dat dan weer wel. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
Wat een verrassing dat Lore bij je aan de deur was. Maar wat een weg moest ze gaan! Sjonge! voor het hele gezin veel impact!

De Hobbykamer van Petra zei

Leuke kaart en dank voor de update van jou en Lore.
Ik kan alleen maar zeggen doe kalm aan en neem je tijd. Jij bent de enige die voelt wat wel en niet kan.

Lieve groet en een knuffel, Petra

Daphne zei

Een hobby als die van ons is een fijne afwisseling, maar wat is het toch naar als je je zo vervelend voelt. Helemaal omdat je nu weet dat je je zo gaat voelen.
Hoop dat het steeds weer wat beter mag gaan.
Dit soort kaarten, of beter, plaatjes voor erop zijn altijd leuk en handig om toch iets te kunnen doen.
Het is een vrolijke kerstkaart vind ik.
Wat mooi (fijn) dat je af en toe wat over Lore mag schrijven. Het breekt je hart toch, die van mij wel.
Ik zal haar binnenkort ook weer een kaartje sturen.

Colien zei

Vervelend dat je steeds bijwerkingen hebt en weinig energie. Hopelijk treft het wel het doel en knap je snel weer op.
Mooie kerstkaart heb je gemaakt!
Bedankt voor je bijdrage aan onze wekelijkse hallenge op het 52WTC blog.
grtz Colien

Wies zei

Leuke kaart Ank. Wat naar dat je je zo beroerd voelt na zo'n infuus. En ook de bijwerkingen van de hormoonbehandeling zijn niet bepaald prettig. Ik voel met je mee. Je weet waar je het voor doet maar anders. Wat leuk dat Lore en haar moeder onverwacht langskwamen. Bedankt voor de update en goed om te lezen dat ze geniet van de kaarten die ze krijgt. Ze heeft nog een pittige weg te gaan. Er ligt weer een kaartje voor haar klaar om op de bus te doen.

!neke zei

Hoi Ank, hoop dat de bijwerkingen snel het hazenpad gaan kiezen.
Fijn dat Lore zo blij is met de kaarten....
Je kaart is gaaf !!!
groeten Ineke
DT52wTC

Femminde zei

Wat een mooie kerstkaart!! En heel veel succes voor jou en voor Lore!!
Fijn dat ze even bij je langskwam. En jammer dat ze toch weer naar het ziekenhuis moest.
Fijn weekend!!
Groeten van Femminde