Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





donderdag 12 september 2024

Kerstkaartje



De inspiratie voor de het kaarten maken is momenteel ver te zoeken.
In gedachten ben ik vooral bij mijn zoon en schoondochter, want mijn kleindochter kan elk moment geboren worden maar ook bij Lore, zie tekst onderaan dit bericht.
Dus wederom een gemakkelijke kaart met de mooie mal van MD, opgeleukt met goudkleurige stickers.
Natuurlijk doe ik weer mee met 52WTC.

groetjes van Ank


Dit is een stuk tekst door Evelien,  de moeder van Lore, op haar facebookpagina geplaatst:

💔 De grond is woensdag onder onze voeten vandaan geslagen. De arts kwam onze kamer binnen en vertelde dat de tumor van Lore gegroeid is onder deze chemo cocktail en dat dit zeer zorgelijk is. Het komt bijna nooit voor. Afwijken van een huidig bestaand protocol, omdat het zijn werk niet doet, is nooit een goed teken. Hij legde een nieuw behandelplan op tafel, 12 andere kuren (36 weken) en zo snel mogelijk beginnen met bestraling. Alle hoop is gevestigd op de bestralingen, dat de tumor minder actief zal worden en daarna met de nieuwe chemo kuren (VIT) nog harder aangepakt zal worden.. Garanties kunnen ze niet geven. 💔
In plaats dat het nog 8 weken afzien zou gaan zijn, toewerkend naar herstel en revalidatie, is dit opnieuw de start van een nóg heftigere periode. We gaan niet afsluiten en werken naar het einde. We beginnen van voor af aan, maar staan opnieuw voor hele zware maanden, nóg langer en nóg meer zorgen.
Hoe kan dit nou? Mijn dappere, sterke Lore, die zich na elke kuur weer heeft weten te herpakken en herstellen voor een nieuwe kuur. Waarom Lore?
Ik voel heel veel boosheid, vind dat wij na 9 zware kuren wij onze portie ellende en strijdlust al wel gehad hadden. Ik voel heel veel verdriet, nóg langer strijden, nog meer troep in Lore haar lichaam. Maar ik voel ook langzaam aan weer wat strijdlust, want niks doen, kán niet! Dan verlies ik mijn mooie, dappere, lieve meid. 💔 Ik moet er weer staan vanaf dinsdag, dan gaan de voorbereidingen beginnen voor de bestralingsweken.
Ik ben kapot van verdriet, mijn hart is verscheurd. 💔 Ik heb geen tijd om stil te staan bij wat ik voel, wat het met mij doet en de ontzettende onzekerheid die de komende maanden door zal gaan. Ik moet door, ik moet Lore ondersteunen en opvangen.
We gaan er weer voor 💪🏼 Wij moeten deze strijd gaan winnen!!

18 opmerkingen:

Trijntje zei

Je hebt een mooie kerstkaart gemaakt Ank.:met deze mooie mal gaat dat goed lukken.,wat een triest verhaal van de moeder van Lore… begrijpelijk dat ze kapot is na deze tegenslag… je wordt hier echt verdrietig van.. want hoe gaat dit verder…. Hopelijk gaan de nieuwe behandelingen aanslaan.. nog een zware dobber voor Lore en familie. Jij ook maar veel sterkte.. spannend dat je een kleindochter krijgt binnenkort. Een mooi lichtpuntje. Groeten Trijntje

Eri zei

Je kaart is heel mooi met deze ijskristallen en het plaatje. Leuk die tekst rond het plaatje.
Ik lees met tranen in de ogen het verdrietige bericht van de Mama van Lore. Wat heeft Lore op haar jonge leeftijd al veel moeten doorstaan. Ik hoop met heel mijn hart dat deze behandeling gaat werken. Ik wens de hele familie heel veel sterkte!
Groetjes, Eri

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de mooie mal en het leuke plaatje
wat een heftig verhaal van Lore's moeder, wat is het toch moeilijk om allemaal te begrijpen waarom juist zij en alle andere zieke kindjes en toch blijven vol houden moedig hoor
groetjes ellen

marian zei

Ach Ank wat leef jij tussen twee werelden, aan de ene kant blijdschap door de komst van een kleinkind en dat andere kind dat het zo zwaar heeft en moet vechten voor haar leven.
Ik heb toevallig eergisteren weer een kaartje voor haar op de post gedaan. Ik moet zo vaak aan haar denken, ondanks dat ik haar niet persoonlijk ken, het lijkt me ook vreselijk voor die ouders.
Nu maar weer hoen dat deze kuur wel aanslaat.
Sorry vergeet bijna je kaart. Hij is toch erg mooi geworden hoor, die mooie mal doet al heel veel voor de kaart.
Sterkte gewenst en groetjes van Marian.

Anita van Deur zei

Schitterende kaart de stans is zo mooi het hert is top. Kippenvel kreeg ik bij het lezen van wat de moeder van Lore schreef, zoveel leed wat Lore en haar ouders moeten doorstaan. Van ganse harte hoop ik dat deze zware kuur gaat aanslaan.

!neke zei

Wat heftig allemaal......
Mooie kaart !!!!
groeten Ineke

Caroline Cards zei

Een prachtige kaart en mooi die extra sterren op de mal.
Ik ben helemaal stil van dit verdrietige bericht van Evelien en leef erg met Lore en haar familie mee! Spannend de geboorte van jouw kleindochter!
Groetjes, Caroline

Lia zei

O, wat ontzettend heftig en naar voor Lore en jullie allemaal. Ik hoop zo dat het goed zal gaan!!!
Je kerstkaart is heel mooi.
Lia xx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Dat bericht van de moeder van Lore komt toch keihard binnen. Wat een verdriet en machteloosheid voor het gezinnetje om door te maken, vréselijk. Wat zul jij je ook in twee werelden balanceren Ank. De blijdschap en het uitkijken naar je kleinkind en het verdriet en angst voelen voor Lore en haar familie. Zelf ben je ook zo ziek geweest dus je weet wel iets van wat ze doormaken. Jij ook sterkte.
Je kerstkaart is een plaatje, mooi gebruik van de opengewerkte stans.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marjan zei

Wat een schitterende kaart, Ank, heel mooi!

Ik krijg tranen in mijn ogen van het verhaal van Lore's moeder. Vreselijk wat Lore en haar familie moeten doorstaan, het is niet te doen. Maar ze moeten wel en vinden blijkbaar toch die kracht. Als al die narigheid en ellende maar beloond wordt, daar gaat het om.

Spannend voor jou en zeker voor je zoon en schoondochter, hoor!! We zullen het vast wel horen zodra het zover is!

joke zei

Wat een mooie kerstkaart heb je gemaakt met de gouden accenten. Wat spannend voor je, in afwachting van je kleindochter. Blijdschap en verdriet gaan zo vaak samen. Wat leef ik met de familie van Lore mee omdat ze opnieuw een zware periode op gaan starten. Ank wist niet dat jij ook het eea meegemaakt hebt en wens je ook veel stekte.
Lieve groetjes Joke

Margreet zei

Je had ons al verteld over Lore, maar bij het lezen van het verhaal van haar moeder komt het nog harder binnen. Wat moeten die mensen allemaal doorstaan. Ik zit momenteel zelf niet lekker in mijn vel, maar bij dit vergeleken stelt dat niets voor.
Spannend dat je straks een kleindochter krijgt.
Met wat mooie mallen lukt het altijd wel om een mooi kaartje te maken. Dit is er zo eentje!
xxx Margreet

Nancy Soetaert zei

je kaart is prachtig! En wat leuk dat je binnenkort oma wordt! Het andere nieuws is niet zo leuk, je wenst niemand die kl..ziekte toe, maar een kind zou dit toch nooit mee mogen maken, duimen voor Lore en haar familie!
groetjes
Nancy 52WTC

Sigrid1972 zei

Leuke kaart Ank met de stickers.
Wat een vreselijk nieuws over Lore en haar familie. Heel heftig.
Groetjes, Sigrid

GerJanne zei

Jeetje......daar krijg ik kippenvel van. Wat ontzettend naar en erg voor Lore en haar familie! En wat een heftige tijd ook voor jou. Dat zal emotioneel er wel inhakken. Blijdschap en verdriet dicht bij elkaar! Heel veel sterkte!
Je kaart is mooi....

Wies zei

Prachtige kaart met dit blauw en goud en de mooie mal van MD.
Wel een dubbel gevoel voor jou. Aan de ene kant kijk je uit naar de geboorte van je kleindochter en aan de andere kant is er het verdriet en de zorgen om Lore. Sterkte Ans.

Marjolijn van Elsberg zei

Vreselijk dat bericht over Lore en toch zo mooi om te lezen dat er nog een sprankje strijdlust zit. Ik hoop oprecht bij Lore ook. Wat moet dat kind toch lijden. Ook voor jou moet dit heftig zijn Ank. En dat terwijl je kleinkind zich nu aankondigt. Wat zal je heen en weer geslingerd worden. Het leven heeft soms vreemde kronkels.

Je kaartje is prachtig, mooie achtergrond ook.

Angélique zei

Wat een vreselijk bericht over Lore haar gezondheidstoestand, maar wat een vechters zijn dat. Ze hebben geen andere keus, helaas.
En dat terwijl jij ieder moment oma kan worden, je hebt veel spanning te verdragen, in alle richtingen.
Maar je kerstkaart is prachtig, echt een plaatje! Zo mooi dat lichtblauw met goud en elegante plaatje.