Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





donderdag 17 september 2020

52 WTC, week 38

 


Hier is weer een kerstkaart voor het 52 WTC blog.
Bij het opruimen kwam ik nog een pakje dixietoppers tegen en daar heb ik er eentje als achtergrond voor deze passepartout kaart gebruikt.


Boompjes en hertjes uitgestanst en alles met correctievloeistof bewerkt.
De blauwe kaart was al met sterretjes ge-embost.
De stansjes verhoogd aangebracht voor wat meer diepte.
Het label had ik nog liggen.

groetjes van Ank

woensdag 16 september 2020

DCL challenge #333 (Plaid background)

 Een nieuwe uitdaging bij het blog van DCL die me zeer aanspreekt.
Je moet zelf een plaid background oftewel een geruite achtergrond maken.
Ik had meteen een idee hoe ik dat zou gaan doen.


Ik heb met twee breedtes washitape een ruitpatroon gemaakt.
Heel eenvoudig door ze over elkaar heen te plakken.
Daarna heb ik er een passepartout overheen geplakt en met een gewoon potlood de binnen rand getekend.
Vervolgens met vinyl stickers van de Zeeman die ik nog had liggen een compositie gemaakt.
Een labeltje gestanst en daarop de tekst gestempeld en dat verhoogd aangebracht.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ook wil ik Nicolette als volger welkom heten!
Ik kan niet altijd zien wie er nieuw zijn maar dit keer was het duidelijk.
Ik hoop dat je veel leuke dingen ziet hier en ik je kan inspireren.

groetjes van Ank


zaterdag 12 september 2020

Vlinder

 


Van Stamperia heb ik ook een paar losse scrapvellen gekocht en op één daarvan, uit de serie Sueño staan kaders met o.a. vlinders en rozen.
Het zijn dubbelzijdige vellen en op de achterkant staan dezelfde kaders maar dan leeg.
Daar heb ik er eentje van gebruikt en ook heb ik er vlinders uitgeknipt.
De basis van deze kaart is een creme kaart, daarop heb ik een donkerbruin vierkant geplakt.
Daar weer bovenop gelaserde kaart van DDB van toen het nog maar pas bestond.
Het vierkant van Stamperia heb ik er opgeplakt en de vlinders heb ik er verhoogd op aangebracht.
Met vinylstickers en bloemen en brads heb ik twee hoeken versierd.
De tekst heb ik in donkerbruin gestempeld.

groetjes van Ank


donderdag 10 september 2020

52 WTC, week 37

 


En weer doe ik mee met het blog 52 WTC  
Dit keer is het een kaart in rood/wit.
Ook nu weer heb ik allemaal oude spulletjes gebruikt.
Een dessinpapiertje uit een oud blok en stansjes die ik allemaal nog had liggen.
Ooit zal ik er toch wel doorheen komen door al die oude items *lol*
Het gevaar is natuurlijk dat nieuw aangeschafte dingen dan ook weer oud worden, dus zo af en toe gebruik ik ook wel nieuwe materialen.
Wat een luxe probleem toch eigenlijk hè?!

Bedankt voor al jullie reacties, die stel ik zeer op prijs.

groetjes van Ank


maandag 7 september 2020

Met stempels

 


Het is al een tijdje geleden dat ik deze kaart maakte maar ik heb hem hier nog niet laten zien volgens mij.
Ik heb met twee kleuren inkt de bloemen gestempeld en vervolgens door te maskeren de geruite achtergrond in zwart gestempeld.
Doordat de bloemen her en der nogal dicht bij elkaar zitten is de achtergrond niet overal even goed doorgekomen, een aandachtspuntje voor een volgende keer.
Geel twine en matgele dots ter versiering en het labeltje heb ik om het twine gevouwen.

groetjes van Ank

donderdag 3 september 2020

52 WTC, week 36


Vandaag weer een kerstkaart voor het 52 WTC blog.
Het is er weer eentje geworden met de uitgestanste boompjes die ik nog had liggen.
Drie op een rij dit keer met erboven gouden sneeuwkristallen.
Het papier komt uit een oud blok van de Action.
Verder valt er niet heel veel over te vertellen.

groetjes van Ank

dinsdag 1 september 2020

"alles mag"challenge! bij DCL


Bij het Dutch Card Lovers blog hebben ze weer een nieuwe challenge, de eerste na de vakantieperiode.
Ze maken het niet moeilijk want alles mag!


Bij het opruimen van hobbyspullen kwam ik weer mijn dozen met lapjes tegen waar ik vroeger altijd kaarten mee maakte.
Daar zat ook een lap met leuke kikkers in dus daar ben ik lekker mee aan de gang gegaan want ook die stofjes moeten opgemaakt worden.
Dat gaat niet lukken hoor want ik heb nog ontzettend veel dus als iemand er belang bij heeft om e.e.a. over te nemen dan hoor ik het wel.


In eerste instantie heb ik vier van deze vrolijke kikkers gebruikt voor opkikkerkaarten.
Lekker veel vrolijke kleuren gebruikt en allerlei bijpassende versieringen.



Op de laatste foto heb ik ze alle vier nog eens bij elkaar gefotografeerd.
Lekker fleurig hè zo bij elkaar?!
Ik lees weer graag wat jullie er van vinden.


En ik heb alweer nieuwe volgers, wat leuk!
Welkom en veel plezier en inspiratie gewenst.

groetjes van Ank


zondag 30 augustus 2020

Challenge #151, Easel card



Op het lift challenge blog is de uitdaging een easel card te maken.
Nou had ik dat nog nooit gedaan maar door het prachtige Stamperia papier had ik meteen een idee.
Dus ben ik aan de slag gegaan.
Het is een kerstkaart geworden in hele warme weelderige kleuren.


Ik heb twee dezelfde vellen genomen en daarmee de achterwand beplakt en uit de andere de kerstboom en de kerstballen geknipt.
De uitgeknipte delen heb ik langs de randen met distress inkt Walnut Stain bewerkt en versierd met sequins, gouddraad en een ster.


Vervolgens heb ik uit een ander vel de 'vloer' geknipt en opgeplakt en de hoeken afgerond met een pons.
De tekst 'fijne feestdagen' uit bijpassend rood cardstock gestanst en ook beïnkt en vastgeplakt aan de boom en de kerstballen.



Als 'stopper' heb ik een kerstster gebruikt, hij is gemaakt met effen groen en restjes papier.
Ook allemaal weer met distress inkt bewerkt.


De omlijsting heb ik verder zo gelaten omdat het anders veel te druk werd.
Het dessinpapier is al heel druk van zichzelf.
Enkel de boom en de ballen vond ik daarom  genoeg.

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden.
Het was een lastige kaart om te fotograferen.

groetjes van Ank

vrijdag 28 augustus 2020

Paspop, Stamperia


Vandaag laat ik weer een kaart zien die ik gemaakt heb met het mooie papier en die-cuts van Stamperia Princess.
Bij de die-cuts zat dit roze corset en ik wist meteen wat ik ermee ging doen.
Eerst de basiskaart uit wit cardstock gestanst en vervolgens daarop dessinpapier van Maja Design
Daarvan heb ik de randjes bewerkt met distress inkt Walnut Stain.


Uit het papierblok van Stamperia heb ik de middenstrook geknipt en die heb ik opgeplakt met aan weerszijden vintage kant.
Het corset heb ik op een uitgestanste paspop van Tim Holtz geplakt maar eerst heb ik de standaard een kleurtje gegeven en heb ik er een rokje van antiek kant op geplakt.
Op het corset een stras steentje en vervolgens alles verhoogd opgeplakt.


Bovenaan heb ik met uitgestanste takjes een kanten bloem en een roze bloem een toef gemaakt.
De kleuren heb ik expres bleek/teer gehouden om het vintage gevoel te behouden.
Nog een die-cut met 'Dream' er op dat past er wel bij bij dit dromerige geheel vond ik.
Bij de voet van de standaard nog een paar roosjes geplakt.
Ik lees weer heel graag wat jullie er van vinden.

Nieuwe volgers weer heel hartelijk welkom, leuk dat jullie mijn blog hebben gevonden en volgen.
Hopelijk geef ik jullie wat inspiratie!

groetjes van Ank





donderdag 27 augustus 2020

52 WTC, week 35


Weer een kerstkaart vandaag en die doet weer mee met het blog  52 Weeks to Christmas.
Het is een mooie stok achter de deur om kerstkaarten te blijven maken!
Dit keer zijn het konijntjes in de sneeuw, er valt niet zo heel veel over te vertellen, het wijst zich vanzelf hoe ik de kaart heb gemaakt.

Dank voor al jullie reacties, daar ben ik heel blij mee.

groetjes van Ank