Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





zaterdag 23 maart 2024

Pauwenveer

 


Vandaag laat ik weer een kaart zien die ik mee laat doen aan de uitdaging van het blog Dutch Card Lovers waar ze graag kaarten met veren willen zien.
Ik heb gekozen voor een pauwenveer die ik uit donkerblauw heb gestanst.
Vervolgens heb ik de veer met verschillende kleuren glitterlijm bewerkt.
Toen dat droog was heb ik er steentjes op geplakt in bijpassende kleuren.


Toen heb ik van een soort van iriserend cardstock een kader gesneden.
Het verandert van kleur afhankelijk van de lichtval en dat heb ik in de diverse foto's proberen vast te leggen.
Het kader heb ik verhoogd opgeplakt en ook weer versierd met gouden lijntjes en ronde bling steentjes in bijpassende kleuren.


Een tekst heb ik er (nog) niet opgezet want ik weet nog niet voor welk doel ik hem ga gebruiken, bovendien weet ik ook niet of het wel mooi is om er een tekst bij te zetten.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze kaart vinden.
Fijn weekend!

groetjes van Ank

UPDATE:



donderdag 21 maart 2024

Krans van stof

 


Voor 52WTC heb ik weer een kerstkaart gemaakt.
Dit keer heb ik er maar weer eens een stofje bij gepakt.
Ik had nog een restje met wat kerstkransen met vogeltjes, deze heeft twee koolmeesjes.
Op de rode appeltjes wat sneeuw wat ik met wat reliëfpasta heb aangezet.
Ook de rode besjes heb ik met een perlenpen gedaan.
Om de wat rafelige rand van het stofje af te werken heb ik er een  rand omheen gedaan.
Ik lees weer graag wat jullie er van vinden.

Ik zal proberen om weer bij jullie langs te gaan maar donderdag is voor mij altijd de drukste dag van de week vanwege mijn vrijwilligerswerk, ik doe mijn best!

groetjes van Ank


woensdag 20 maart 2024

Veertjes

 


Bij het blog Dutch Card Lovers vragen ze kaarten met veertjes.
Aangezien ik een bestelling kreeg voor wat sterktekaarten heb ik er een paar gemaakt met uitgestanste veertjes er op.


Zelf vind ik veren wel mooi en symbolisch voor sterktekaarten
Ik heb wel kleur gebruikt maar de kaarten niet uitbundig versierd.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Fijne dag!
groetjes van Ank

zaterdag 16 maart 2024

Crafty Friend

 


Bij Dutch Card Lovers vroegen ze een kaart voor een crafty friend.
Helaas was ik er niet op tijd mee om mee te doen.
Ik heb een ronde verjaardagskaart gemaakt voor een breiende vriendin.
De inspiratie was er niet en dus ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat.

Fijn weekend verder!

groetjes van Ank

donderdag 14 maart 2024

Witte kerstster

 


Het is alweer kerstkaartendonderdag en ik heb er weer eentje gemaakt van allerlei oude materialen.
Het rode dessinpapier is eigenlijk helemaal geen kerstpapier maar ik vond het hier wel mooi bij staan.
De stans is met een oude MD mal gemaakt.
Het kerstbomenband is van de Hema en heb ik om het plaatje heen geplakt en ook in de hoekjes om ook daar het groen terug te laten komen.
Natuurlijk link ik deze kaart weer aan het blog 52WTC

Fijne dag!
groetjes van Ank

dinsdag 12 maart 2024

Nieuwe mal

 


Ik had mij zelf getrakteerd op deze nieuwe mal van MD omdat ik hem mooi vind maar ook omdat het mij gemakkelijk leek hem te vullen met veel van de plaatjes die ik (nog)  heb.
Maar in de praktijk vond ik het een stuk minder gemakkelijk.
Veel plaatjes passen niet, ze zijn of te groot of te klein.
Dit is mijn eerste probeersel met deze mal.
Ik vind het wel leuk dat de plaatjes als het ware een verhaal vertellen van de liefde tussen twee zwanen met als resultaat een serie kuikens.
Nog even dan kunnen we dit tafereel weer in het echt gaan aanschouwen!

Fijne dag!
groetjes van Ank

donderdag 7 maart 2024

Santa

 


Omdat ik druk ben met andere dingen schiet het kaarten maken er behoorlijk bij in en ook de vreselijke pijn in mijn schouderblad helpt niet echt.
Maar toch nog een kaart voor 52WTC gemaakt.
De mooie kerstbalmal maar weer eens tevoorschijn gehaald.

Groetjes van Ank

donderdag 29 februari 2024

Rood

 


Op de valreep nog een kerstkaartje wat ik vlug vlug heb gemaakt.
Dit schattige plaatje had ik nog liggen en dat moest maar eens gebruikt worden.
De kaart heb ik weer gelinkt aan het blog van 52WTC

Fijne avond!
groetjes vanAnk

maandag 26 februari 2024

Trouwkaart en bedankt

 


Vandaag laat ik jullie een dieptekaart zien met een prachtige afbeelding van Stamperia.
Hij is voor de voorraad want ik heb geen trouwkaart nodig maar iets anders kun je hier toch nauwelijks van maken.
Toch heb ik er voor de zekerheid nog geen tekst op gezet, dat kan altijd later nog.
De plaksteentjes waren eigenlijk bedoeld om op nagels te plakken maar je kunt ze dus heel goed gebruiken voor versiering op kaarten.

Dan wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties die ik gisteren mocht ontvangen voor mijn verjaardag.
Margreet, Anita, Eri, Karien, Marian, Wies, Annemarie&Merit, Nelleke, Greetje, Willy, Angélique, Ellen, GerJanne, Caroline, Marjan, Jantine, Wilma, Trijntje, Miranda en Ineke, allemaal heel erg bedankt voor de prachtige kaarten die jullie aan me hebben gestuurd.
Ze staan allemaal op de foto hieronder.


De verleiding om de enveloppen direct te openen heb ik dit keer kunnen weerstaan en dus begon ik zondag daarmee.
Het was mijn eerste cadeau bestaande uit een stapeltje enveloppen.
Heel leuk om je verjaardag mee te beginnen als je alleen woont, het geeft direct een heel jarig gevoel!

Ik heb een heerlijke verjaardag gehad met zowel s'morgens als s'middags een kamer vol visite.
Heel gezellig en daarbij ook nog eens goed verwend!

Fijne dag!
groetjes van Ank

donderdag 22 februari 2024

Kerstengeltjes

 


Vanmorgen nog gauw even een kerstkaart gemaakt want daar was ik nog niet aan toegekomen.
Het is een slimline kaart met een stukje restpapier van een scrapvel van Graphic45.
Het boompje is gestanst uit een oud muziekboek en verder een 'gouden' strikje en wat plaksteentjes ter versiering.
Deze kaart laat ik weer meedoen met het blog 52WTC .

Fijne dag!
groetjes van Ank